Wednesday, December 3, 2008

Onsdagen den 3 december

Idag lyste solen när jag gick hem och det lyste grönt om gräsmattorna.
Kanske inte en jättevacker bild med höghus i Hagsätra men decemberljuset
var vackert i alla fall.
Jag kom på att jag bara jobbat i förorter hela mitt lärarliv, Jordbro, Farsta, Bandhagen, Rågsved och nu Hagsätra/Ormkärr.




Solen står så lågt, titta bara på skuggan!

Aston dricker sitt vatten på de mest oväntade ställen.
Här är det vasen med blåbärsris som plötsligt var
bästa vattenhålet.

Vi lattjar lite som vi brukar. Här med ett bastband.

Aston, vår buddha och Marlon "The Goodfather" Brandos
panna på boken jag lyckats köpa en för mycket av.
Först fick Einar ett ex., sen Egil och sist Binni (förra julen)
Så gick jag och köpte ett ex. till av "1001 filmer du bör se innan du dör"till Binnis födelsedag.
Jag hittar nog någon att ge den till vad det lider...

No comments: