Sunday, December 14, 2008

Lördag den 13 december

Idag är det Lucia och ljusbärerskan har inte visat sig för mig.
Det blir på TV ikväll för det var inte aktuellt att kliva upp sju i morse eftersom det är lördag.
Sova är lyx för mig.
Det blev en stadstur och framförallt Kungsholmen av olika skäl.
Scheelegatan var en positiv överraskning. Där hittade jag Fabrique, ett litet litet hål i väggen med stenugnsbakat bröd med dinkelmjöl, Levain och sånt som är hälsosamt, inne och dyrt.
Florister fanns det också och inrednings/designbutik.
Samtidigt är jag redan trött på kommersen. Känner just nu ingen längtan ens efter gran och pynt och det är ju lite olikt mig.



Bra väder för att ha växter utomhus.

Helt nytt bageri/butik för mig fast jag är ju inte på Scheelegatan så ofta.


Folk och trångt.

Handlade på marsipanbåten som ligger mittemot Dramaten.

Det här är skrattretande fult i mina ögon. Man sätter
en iskall ljusinstallation under Malmskillnadsgatans (?) bro över Kungsgatan.
För att göra det vackert för bilisterna ?
Snarare för att tala om att här på gatan ligger NK, Gallerian m.m.
Shoppa loss till jul betyder det.

No comments: