Friday, December 12, 2008

Fredag den 12 december

Idag var det en sån där dag när det aldrig blev riktigt ljust.
Imorgon är det Lucia och gräsmattorna lyser gröna, känns inte som vinter alls,
bara odefinierbart gråväder. Dagens ljuspunkt var samtalet med Egil somberättade att han fått nytt jobb från 1 februari!!
På Copyswede,som om jag förstått rätt, är en en ekonomisk förening som företräder olika organisationer som arbetar med upphovsrätt, avtal m.m
När jag kom hem höll jag på att somna i soffan. För att pigga upp mig så
tittade jag på sommarbilder som känns så avlägsna nu. Men tröstar lite i mörkret.
Det blir ljust och varmt igen


Aston i lilla kryddlandet.

En fin dag i maj var jag på utflykt med en elev och uppe
i Stadshustornet tyckte vi att Stockholm var vackraste staden i världen
just då.

Christina, jag och några andra hälsade på en kvinna vid namn Carin med en fantastisk blommande bergig tomt en bit från Farsta. Hela berget blommade..

Mina pioner blommar kort tid och då gäller det att man ger sig tid
att sitta intill och känna doften.

No comments: