Friday, November 28, 2008

Fredag den 28 november

Jag är hemma och sjuk. Bihåleinflammation och feber men med antibiotika och Ipren går det ganska bra.
Det är tråkigt att bara ligga still så jag går upp då och då eller sitter i fåtöljen och läser. En adventsstjärna hänger uppe.Aston gillar det varma vädret och springer ut och in.


Aston tittar på nötskrikan som sitter på staketet.
Får katter tur om de tittar på en turfågel ?


En nötskrika fast inte den som bor nära mig.

Vi har ett par som bor någonstans nära.
Den skriker verkligen men kan härma andra fåglar också.
Förr trodde man att man fick tur om man såg en nötskrika.
Igår vann Binni en cykel men jag vet inte om han har tittat på
nötskrikorna senaste tiden.


I köksfönstret har vi en buddhafigur. Den ger mig lite tröst
på morgnarna när livet känns hårt och man ska ut i mörkret.

Våra nallar och Gosh har fått sällskap av en ljusstake
som ska ge lite extraljus i vardagsrummets mörkaste hörn.
Barnsligt med nallar ? Inte alls, nallar blir ens följeslagare livet ut!
Binnis är äldst och heter Bangsi. Min äldsta nalle heter Nalle.
Jag fick honom i mina tidiga tonår av min mamma.
Han har funnits med i nästan 40 år och saknar ögon.
Han är inte med på bilden. Tygnallen har min kompis Annas syster Eva sytt och han hade en speciell uppgift i en klass jag hade i tre år. Han bodde i ett skåp (med brevlåda) i klassrummet och brevväxlade med alla som ville skriva till honom. Klassen döpte honom till Sture och han har varit med en femton år sådär.
Eva fick sy en nalletjej till Sture som fick namnet Greta och en lite unge, Rufus.

Köpte nya teblommor på Grace Tea House förra
lördagen. En blomgirland sitter fast på teblomman.
Jasminblommor ? Hoppas det inte är barnarbete...

No comments: