Wednesday, November 26, 2008

Onsdag den 26 november

Idag sken solen en stund. Snön är på väg bort så jag passade på att fotografera med min mobil. Jag har varit förkyld några veckor och
börjat få "bihåleont". Så på min lediga onsdagseftermiddag gick jag till Doktor Broman och fick antibiotika och rinoxin.Tog en snabbtur till
symaskinsaffären vid S:t Eriksplan (borde inte gjort det) för att få
praktisk hjälp med nya symaskinen. Kände mig mer och mer sjuk och eländig.
Så nu blir jag nog hemma några dagar.


Till min glädje kom beställda garner från Wales idag.
Jag behövde köpa mer garn av det jag hittade i lördags i garnbutiken "Nysta"
Så jag beställde på nätet från garnföretaget Colinette i söndags kväll
och idag låg detta brev i min brevlåda.
Har lite dåligt samvete mot "Nysta". Jag borde stödköpa där.
Men de hade bara 200 g så då blev det ändå Wales.


Så här ser Colinetttes One zero ut.

Jag bara förälskar mig i vissa garner och så
blir det ett projekt. I det här fallet har jag tänkt en kort
tröja eller kofta.
Så här har jag börjat.

Blir det inte bra river jag upp och börjar om.
Stickor nr 10 så det går undan.

No comments: