Thursday, July 15, 2010

Fredag 9 juli


Framsidan.

Baksidan.

Praktbinka (namnet gör inte växten rättvisa tycker jag)



Det är varmt. Vad gör jag alla dessa lediga dagar ? Läser mycket, sitter ömsom i solen, ömsom skuggan, Först några av Nesbøs deckare, Helena Henschens bok om Signe Thiel " Hon älskade" och nu, påbörjat "Som fisken i vattnet- Barnens väg till språk och läsande". Den sistnämnda har några år på nacken men innehåller goda exempel. Jag funderar då och då på mitt kommande nya jobb.

Min lilla trädgård har nått sin kulmen i blomning vad gäller rosorna och vissa perenner. I år gick det fort, vill jag lova. Vattnar sent på kvällarna och konstaterar att 30- gradig värme gör upplevelsen kort. Jag älskar att vattna, det är otroligt avkopplande, bortsett från att myggen passar på. Att ha tillgång till vatten är lyx och fortsätter värmen kan det bli mindre självklart.

No comments: