Sunday, December 13, 2009

Söndag 13 december

Luciadagen.
Snön från igår försvann under natten. Binni stack iväg på sin cykelrunda på morgonen. Jag satt och söndagsläste tidningarna (lite grundligare)och kom ihåg vad min svägerska Gunvor berättat nyligen. Hennes syster Eva skulle vara på Rosendals Trädgård med sina fina fårskinnsprodukter den här helgen. Tog t-banan till stan och promenerade från Karlaplan till Rosendal för att slippa trängas med alla andra på bussen.


Grönt på Djurgården.

Jättetrevligt att få träffa Eva igen. Vi har inte setts sen bröllopet på Fårö och det är ett tag sedan! Någon gång i framtiden ska jag köpa ett av hennes fantastiska fårskinn. Även om det behövs en resa till Gotland och det är egentligen något som jag gärna gör.
Titta på hennes sida Bioskinn!
Eva har varit en föregångare och utvecklat vegetabilgarvning av skinn. En metod som inte belastar miljön med giftiga kemikalier och verkar ha gamla anor.


Så här ser det ut med alla omklädda möbler. Vi är nöjda med det. Aston har intagit en av sina favoritplatser vid fönstret med utsikt över sitt territorium på husets baksida.


Aston vill sitta hos Binni - favoriten. Det är inte lätt att få bort macen men han brukar lyckas. Här sätter han sin lukt på den för säkerhets skull. Varför duger inte mina knän ?

No comments: