Tuesday, November 15, 2011

Måndag 14 november - fler boksamtal.


På måndagen var det dags för fler boksamtal. Läsvecka och dags att träffa åk 1,2 och 3 på Tallbackaskolan i Ösmo. Det är tredje gången jag kommer dit till en läsvecka.
En hel del böcker blev det att memorera i helgen. Bäst är att att inte läsa innantill, utan berätta - med ögonkontakt. Och så får jag inte avslöja för mycket, bara så det uppstår ett intresse, ett sug att få läsa just den boken! I bästa fall blir det så.
Det är bara att göra det om och om igen!

2 comments:

Skogsviola said...

Jag tror jag ska tipsa min syster om din blogg. Min syster har jobbat som skolbibliotekarie och fortsätter även som pensionär med bokteater! Vilket roligt jobb ni båda har!

Anonymous said...

Bokteater! Det låter intressant! Vad mycket idéer och spännande verksamheter det finns!
Jag måste hålla med om att jag trivs med jobbet!
Hälsningar
Ingegerd