Tuesday, November 15, 2011

Boksamtal med Förskoleklasser fredag 11 november


Tog bilen till ett morgondimmigt Ösmo och Tallbackaskolan. Så fantastiskt skönt att ha bilen när man har tider att passa! Och böcker att kånka på.
På förmiddagens program stod besök hos tre förskoleklasser. Det blev djurberättelser, elefantgåtor och en av mina favoritböcker, Verktygsapan av Chris Monroe.


Just det här besöket blev extra roligt för mig! De här barnen hade erfarenhet av bokpåsarna (ett av mina projekt) från förra läsåret när de gick sitt sista år på förskolan. Jag fick direkt respons från dem - huvudpersonerna när det gäller bokpåsarna! Fram till nu har jag mest fått reaktioner från föräldrar och förskolepersonal och det är bra det med. Men det här kändes extra kul och meningsfullt!

No comments: