Sunday, October 9, 2011

Arbetsfylld vecka.

Veckan gick i ett rasande tempo mest för att det var så mycket inbokat. På fyra dagar blev det 14 olika gruppaktiviteter i utställningen i Konsthallen, 8 klasser på Svandammsskolan fick bokprat om Lennart Hellsing, en eftermiddag med bokpresentationer på BTJ, två kvällar med föräldramöten på förskolor och så fick jag träffa lärare på Stora Vika skola och berätta om skollådorna m.m. Fantastisk roligt att träffa så många människor, barn och vuxna!

På väg till Svandammsskolan passerar man faktiskt dammen med svanar.

Vid två tillfällen den här veckan var jag i Svandammsskolan och berättade om Lennart Hellsing efter att klasserna dessförinnan besökt utställningen Allemansland i Konsthallen. Åtta klasser fick jag hälsa på. Några av dem sjöng för mig. Nere i elevhallen fanns en utställning påbörjad som i slutet av veckan skulle visas upp. Men jag fick lov att fotografera och här är några av verken.

Herr Gurka i sällskap med hela släkten gurkor.

"Det var så roligt jag måste skratta , det kom en trekantig gubbe in" Vem minns inte den sången, fortfarande aktuell kan jag intyga.



Krakel Spektakel köper en klubba (och en hel kiosk) med sin kompis Britta. Här är Svandammsskolans förskoleklassers tolkning av den berättelsen.


En av förskolorna jag besökte var Fagervik ute i Sorunda.

No comments: