Sunday, February 20, 2011

Fredag 18 februari

Fredag eftermiddag åkte jag till Ann-Louise Messing, silversmed. Hon har lagat en ring som jag tycker om. Vi känner varandra sen "förr i tiden" och det var jättetrevligt att prata med henne en stund. Därifrån åkte jag till Stockholmsmässan i Älvsjö där det var Syfestival och Antikmässa. Där var också Christina och Marie bland alla andra kvinnor. På syfestivalen alltså. På Antikmässan var det gott om män.


Färgklickar som inspirerar.

Design Karin Öberg. Big like.

Christina och Marie, också big like!

Tog en timme i slutet inne på Antikmässan. Sparbössan Skotten kommer man ju ihåg. Jag är inte så svag för grejer från 50-, 60-talet.

Gillade däremot det här bordet.

Flaschiga stolar av olika årgång, fin design.

Lite kolonialstil, asien. Tycker egentligen inte om fågelburar som dekoration. Symboliserar instängdhet för mig.

No comments: