Tuesday, January 18, 2011

Tisdag 18 januari

Går hemifrån i 7-tiden och kommer hem halv åtta i mörkret.
Två långa arbetsdagar har gjort mig trött och nu börjar jag verkligen längta efter framförallt ljuset. Fullt ös på jobbet med bokpåsar och roligt att lämna dem till barn och personal på förskolorna. Men det är många kvar och jag har andra uppgifter som väntar så just nu känner jag mig stressad. Försöker vara rationell och jobba effektivt. Vissa monotona jobb med bokhanteringen vid datorn kräver små pauser om man ska hålla ångan uppe.
Utställningen nere i Konsthallen med lapptäcken och lite snack med damerna, som turas om att sitta där, blir trevliga avbrott.

Självporträtt i köket med alla käcka, nyttiga matböcker i bakgrunden. Jag längtar efter bröd men det ingår inte i GI-käket till en början.

Mitt senaste lapptäcke eller quilt som en del säger. Låter mer modernt? Min är dock inte färdigkviltad. Förr eller senare blir den väl det.

2 comments:

Eva-Marie said...

Hej är bara ute och kollar bloggar,måste säga att det är ett fint lapptäcke=))

Anonymous said...

Tack för det! Fin daglilja på din bild! Hälsningar Ingegerd