Tuesday, November 30, 2010

Fredag 26 november

Böcker, böcker, böcker...
Jag handlar bl.a böcker på Bokspindeln, en bokhandel som har barnböcker på många olika språk, en stor hjälp för mig. Det är roligt men intensiva dagar för mig. Jag har en deadline med beställningarna. Och den närmar sig.

Mitt arbetsrum är fyllt av böcker trots att en del hamnar i skollådor och andra i bokpåsar men det fylls på med nya.
Jag drömmer om böcker. Jag måste hålla koll på alla olika beställningar som ska placeras i rätt låda. En del finns inte och ska ersättas med nytt. Och sedan är det DAISY, ljudböcker och filmer som ska komplettera böckerna.
Ca 650 bokpåsar till 21 förskolor med 4-5 böcker i varje.
Ca 140 skollådor med 30 böcker i varje som ska fördelas mellan 6- 15-åringar.
Jag får träna på att prioritera mina arbetsinsatser för det här TAR tid!

No comments: