Saturday, November 13, 2010

Fredag 12 november

På fredagsförmiddagen träffade jag sju klasser på Tallbackaskolan i Ösmo och bokpratade med dem under fem olika pass.
Det var kul. Fick bra respons och bl.a förskoleklasserna hade synpunkter på både det ena och det andra. När jag påstod (eller snarare författaren av Pussboken påstod) att det i djurvärlden bara är babianer som pussas fick jag höra avvikande åsikter om detta. Sedan famnns det många katthistorier att berätta och vad alla katterna hette..

Blött och isigt väder och skönt att komma in i värmen.

Jag kan ju inte fotografera barnen jag besöker på förskolor och skolor så det här får bevisa att jag varit i Tallbackaskolan. Min dramaten-kärra utanför f-klassernas rum.

Böckerna jag hade med mig och pratade om i väntan på nästa grupp.

Efter jobbet plockade Christina upp mig i Västerhaninge. Vi åkte hem till Birgitta och Bengt och fikade en stund. Birgitta, som senaste åren drabbats av en lång sjukperiod, borde få Nobelpriset i överlevnad och kämparglöd.
Trevligt att ses en stund.

Hunden Ruff och

grannhunden Baloo.

No comments: