Friday, August 20, 2010

Fredag 20 augusti


Läs för katten!
Jag har just kommit hem efter min andra arbetsvecka i Nynäshamn. Det känns intressant och nytt. Både vad gäller innehållet i arbetsuppgifterna men också tempot och arbetstider. Förra veckan var jag lite tyngd av allt nytt, av alla intryck.
Nu börjar det klarna och jag har kommit igång.

En av de första uppgifterna har varit att ringa runt till förskolorna i kommunen och berätta om "Språksatsningen" och bokpåsarna (kassar av tyg). Påsarna (5 böcker i varje tygkasse och 10 påsar per avdelning) ska finnas på förskolan men tas med hem av barn och föräldrar och böckerna läses hemma och byts efterhand till nya.
Det blir mitt jobb att köpa böckerna och se till att de kommer ut på plats.

I mitt jobb ska jag också blogga. Dels för att dokumentera vad jag gör, men också för att ge tips, sprida goda exempel och komma i kontakt med förskolor och skolor.
Min blogg har fått namnet Läs för katten!

No comments: