Sunday, May 2, 2010

Söndagen 2 maj

Födelsedag!
När jag var liten kallades jag Lillan av somliga i släkten p.g.a en barnvisa av Alice Tegnér ("När Lillan kom till jorden det var i maj.."). Att fylla år i maj är fint, det är en inspirerande tid, maj månad.


Blåsippor i rabatten på vår baksida.

I morse gick jag ut tidigt och såg fullt med regn- eller daggdroppar på tulpanbladen.
Vackert väder hela dagen. På eftermiddagen dök plötsligt Anna och Micke upp och överraskade mig och gratulerade med en fin blombukett. Så glad jag blev!


En tårta blev det till familjen. Egil, Emma, Einar och Amelia kom på eftermiddagen.

Egil och jag spelade SkipBo i väntan på middagen och jag vann.

Middagen som Binni lagade till. Det blev sparris med en god skinka och parmesan som förrätt. Kokt torskrygg gratinerad med grädde, mandel och kokostäcke och färsk potatis till.

Vi ser lite sammanbitna ut, vet inte vad vi tänkte på här. Hur som helst, jag älskar att ha min familj samlad. Det blev en fin dag!

No comments: