Saturday, February 13, 2010

Lördag 13 februari

Tog det lugnt hemma idag. Jag satt vid vår windowsburk med PIM, (praktisk IT och Mediekompetens) på em. Retade mig lite på upplägget, lite omständligt. Trivs bäst i Macmiljö även om jag vet att skillnaderna inte är som förr.

Matade trastarna med äpplen och spanade rent allmänt på fåglar genom förstret.

En grönsiska är väl det här. Min stora rosenbuske Hybrida (honungsros) har massor med små nypon som är bra vinterkäk för fåglarna.

Ett fint äpple, Aroma, till trastarna. De kommer på nolltid.

Först ut var koltrasten.

Sedan kom nästa som jag tror är en björktrast. De kan vara lite tuffa. Den här körde hur som helst bort de andra trastarna!

Tände en brasa som uppskattades av Aston, the cat. Jag la bl.a in granved som sprätte och det var kul att kolla på tyckte kisse. På håll.
Jag läser Åsa Larssons "Svart stig". Hon skriver bra, tycker jag.

1 comment:

Anonymous said...

Vad skönt att ni mår bättre både du och Wille.
krma
Signe