Wednesday, January 20, 2010

onsdag 20 januari

Nu är jag på benen igen. Måste ha varit den "vanliga" flunsan som härjade med mig. Idag tog jag en promenad. Tråkigt med all snömodd. Det var härligare med rimfrosten och några grader kallare. Fast dom som jobbar på husbygget nedanför min backe håller nog inte med.



Jag skriver aldrig något om jobbet på den här bloggen. Jag hittar inget som är tillräckligt neutralt/allmängiltigt utan att känna att jag utelämnar elever eller kollegor. Här är i alla fall en bild av den byggnaden där vi håller till. Flera fina skogsdungar ligger runt skolgården.


Nu när jag varit sjuk har jag haft tid att fundera. På den hemska ofattbara katastrofen på Tahiti. Hur Siri kan ha det i Mexico och de människor hennes organisation, Amnesty, jobbar för.
Det här är en julklapp från henne, min brorsdotter, som jobbar i Mexico City. Hon besökte en man i ett fängelse och köpte julkappen där. Han flätar portmonnäer av tuggummiförpackningar som han får från sina medfångar. Han har familj att försörja och försöker dra in lite pengar. Han är lärare och har väl agerat "olämpligt" politiskt. Jag önskar av hela mitt hjärta att han kan friges.

No comments: