Tuesday, December 29, 2009

Måndag 28 december- En dag med många ljusglimtar.

Träffade Siri, min brorsdotter och gudbarn, och fikade på Götgatan (Esters Café var stängt). Blir så uppåt av att träffa henne. Hon besitter sån energi och viljestyrka och sprider optimism och glädje med sitt sätt att vara. Inte bara till mig, kan jag tänka mig.
På nyårsafton åker hon tillbaka till Mexiko och sen lär det dröja innan vi ses.


Siri i sin nya fina gröna klänning.

Efter fikastunden med Siri gick jag hem till Anna och Micke och blev bjuden på slånbärslikör. Sen var det dags att träffa Binni och se sista delen av Stieg L-trilogin, Luftslottet som sprängdes. Gladdes åt Lisbet Salanders revansch! På T-banan på vägen hem fick jag ett sms från Christina som blivit farmor! En Olle! Grattis! När vi kom hem och jag kollade posten så hade jag fått en hälsning från en kompis långt tillbaka i tiden, Katja. Det var också glädjande.

No comments: