Wednesday, November 18, 2009

Onsdag 18 november

Det är helt fantastiskt att vara ledig från jobbet så här i november! Visserligen läser jag en engelsk bok, pluggar lite grammatik och har som mål att se en engelskspråkig film varannan dag. Men jag hinner med en lång promenad varje morgon!
Igår var jag hos mamma hela dagen och ordnade med lite av varje, också skönt att hinna prata med personalen på servicehuset.

Så idag på morgonen, precis när det var dags att gå ut, kom solen fram. Fram med kameran och ner till sjön.


En blek sol på vår baksida.

När jag gick längs sjön fick jag se att bävrarna har ett projekt på gång. Två stora alar håller de på att ta ner, två träd ligger redan. Imponerande!!

En närmare titt på hur de jobbar. En farbror kom förbi när jag stod där och sa att de har rätt teknik när de fäller, de gnager inte i onödan.

Bäverjobbet såg väldigt färskt ut! Det är nästan så jag får lust att gå dit och smyga på dem.

Hur som helst, det var vackert vid sjön. Oavsett årstid blir det alltid vackert med ljusets speglingar.

Jag gillar hur de byggt och renoverat promenadvägen. Det är många som har glädje av det.

No comments: