Thursday, July 30, 2009

Torsdag 30 juli

I tisdags morse åkte vi till Hornbyn, ditlockade av Hans och Riitta (bror och svägerska).
Det är ett år sen vi sist var där, i samband med mammas flytt till Karlslund. Dessförinnan var det väldigt länge sen vi var där.
Det kändes lite speciellt att komma dit nu, för mig.


Vädret var fint och mamma kom ut från Västerås med hjälp av färdtjänst.

Vi åt lunch och solen fortsatte skina.
Binni och jag tog med mamma till pappas grav vid Kärrbo kyrka på eftermiddagen.


På kvällen var det bara Binni och jag kvar och vi bodde i härbret som vi brukar.
I gott sällskap av fladdermöss på andra sidan takbräderna.


Onsdag morgon vaknade jag vid sextiden och gick upp till en vacker morgon.
Plockade hallon och svarta vinbär till min youghurt och åt på stugans trapp som jag alltid gjort i alla år.
En skön och lite kontemplativ stund med solvärme, sommarens ljud och dofter som tog fram minnen från somrar långt tillbaka i tiden.



Morgonljuset är fantastiskt. Den här sommaren har bjudit på fin grönska och god växtkraft, så även här. Här, nära Mälaren, växer allt verkligen kraftfullt.
Jag är imponerad av hur fint mina bröder (och svägerskor) håller den här platsen.


Stugan sedd från härbret. Bara fåglar och insekter är vakna.




Melonäppelträdet ser fint ut.

Hemma igen, onsdag kväll. Jag är utvilad och fick en fin resa till landet.
Tacksam mot grannarna som lånade oss sin bil. Jag älskar att vara ledig och jag vet att det snart är slut på det.

No comments: