Friday, July 17, 2009

Torsdag 16 juli

Fint väder igen så vi tog en båttur till Gustavsberg från Nybrokajen.
En timme och trekvart. Vi tänkte inte på att det var en guidad tur. Mycket prat i öronen mao. Jag hade min Ipod med så jag stängde pratet ute och Binni försökte läsa.



Skurusundet, inget dåligt läge.

Härligt med vågglitter i ögonen.

Vid Baggensstäket.

Binni är trött på guidens småprat. Engelska översättningen haltar. "Please ask the hovmästare..."
Därför ser han lite butter ut. Annars var han på gott semesterhumör, Astvaldsson.

Här passerar vi Boo Gård där Hans och Riitta bor (min bror och svägerska) precis där man kommer ut på Baggensfjärden efter den trånga passagen.

Svanfamilj i hamnen i Gustavsberg.
Vi åt lammbullar med couscous till lunch och sen släpade jag med Binni in i butiken "Sköna Ting". Eftersom vi just tömt huset på massor av saker vill han inte titta på fina krukor, trädgårdsböcker m.m. Jag kom ialla fall inte tomhänt ur butiken lite senare... Det var rea på alla kok-och trädgårdsböcker.
Vi avslutade med ett på besök på fabriksbutiken för Villeroy & Bosch eftersom jag haft sönder Binnis favoritkaffekopp.
Vi tog bussen till Slussen och var hemma före klockan tre.

Hemma väntade Aston som är lite slö av värmen.
Här spanas det på fågel.

No comments: