Thursday, July 23, 2009

Onsdag 22 juli

Nynäshamn
Vi tog pendeln till Nynäs och träffade Helen i hamnen. Det blev en lunch vid rökeriet och solen kom fram. Lite motvilligt lämnade vi bordet efter en timme. Helen gick tillbaka till jobbet och jag tog med Binni på en promenad på Ringvägen.




Öl och vitt bröd ingår inte i min diet men jag njöt av räkorna och aiolin ändå.

Ringvägen är jättefin att gå. Vi har gått där, Helen, Anna och jag, senast i vintras.
Det fläktar från havet med doft av tång och annat och tallskogen ger ett fint ljusspel.


Eftersom vi bara hade ett par timmar tog vi första bästa strand och slog oss ner där.
Läste i varsin bok och spanade på alla båtar av olika slag och en och annan trut.
SOOMMARFEELING !

Pappan och havet.

Jag har längtat i flera veckor efter att sitta en stund vid en havsstrand.
Stockholms skärgård och Östersjön duger bra.
Vi avslutade dagen med ett kort besök hos Helen på biblioteket. Det är jättefint och jag önskar Farstas bibl. kunde ha samma utbud av bl.a film och musik. Till sist en jättesnabb titt nere i Konsthallen där det fanns en kojutställning inspirerad av barn. Roligt och jag fick en påminnelse ( och kände saknad) om hur bra jag trivdes med att jobba med barnen i de där åldrarna när fantasin verkar obegränsad. Vilket syntes i de fina teckningarna med idéer till kojor.

1 comment:

Anonymous said...

Hej kompis, vilken fin recention av Nynäshamn. Kul att Binni uppskattade utflykten. Fina bilder! Vi ses snart igen.
kram
Signe