Sunday, July 19, 2009

lördag - söndag 18 / 19 juli

Helg igen!
Dagarna rinner iväg. Vi har haft en vecka med fint väder, några utflykter och mycket pyssel hemma. Vinbären mognar, det är högsommar och jag vill frysa tiden!


Ska göra gelé av vinbären.
De vita doftliljorna har redan slagit ut och sprider sin väldoft på kvällen.
Vi fick upp tyget som täcker baksidan av garderoberna. Det blev bra.



Igår morse var det fint när vi vaknade. Frukost ute på decket.
Man får titta noga för att se Binni läsa "Moggan"(=DN) i skuggan.



Syns bättre här.
(Till Ingileif syster och Halldor: Såna här rockar får vi på Yasuragin i september.)

Lördag kväll. Egil och Emma kommer och äter middag och vi grillar. Det tog lite lång tid tycker B och E. Dålig kvalité på briketterna tycker B. Det blev gott iaf.

Emma och jag väntar på middag.

Vi brukar spela kort eller nå´t spel, Egil, Emma och jag. Det blev Triominos den här gången.
Egil säger att jag fuskar när det går bra för mig (men det är inte sant). Emma vann hur som helst.

Vår vän Steven Honig från Californien är i stan. Idag kom han på besök och vi konstaterade att det gått tre år sen sist. Alltid roligt att träffa honom! Förärade oss återigen fint vin från Napa Valley, Honig Vineyard & Winery.
Binni cyklade med till Västerhaninge.


Kollar Västerhaningeadress i tfnkatalogen.
Google Earth och IPhone behövdes inte.

Old buddies with bikes.

2 comments:

Anonymous said...

Fina killar!
Signe

Anonymous said...

Tycker jag med!
AEI