Saturday, June 13, 2009

Lördag 13 juni

Igår gick jag förbi Västbodaskolan där mina barn gått och fick se två rådjur gå och spana efter, tja, mat skulle jag tro. Dom syns som en brun fläck vid den vänstra blå sandlådan. Det var nå´t ödsligt med det hela, en skola som stängslas in just nu för att snart rivas ( i juli) och bara rådjur och ungar som klottrar och eldar besöker stället. Sen blir det bostäder så småningom.


Vi åkte till IKEA idag och köpte bl.a en garderob, hylla och förvaringslådor i olika storlekar till vårt nya projekt; möblera om hela nedervåningen. Kanske är det därför Binni ser trött ut när han tänker på vad det för med sig. Eller så var det för att vi innan varit i Högdalen och slängt en massa på återvinningen... Den enda lediga dagen han fick den här veckan.

Och sen åkte vi till Zetas och det vet alla som känner mig att där kan det ta lite tid.
-"Jag tror inte mina ögon" sa Binni lite syrligt när jag kom till kassan efter en rätt så lång stund, där han väntade (i regnet) . I kärran fanns fyra växter En mörkt, mörkt röd Austin-ros "William Shakespeare", röd stockros, mörkrosa dahlia och en röd solhatt (som heter "Magnus" !)
Det blir min fjärde Austinros (David Austin Roses)

Imorgon ska Binni jobba extra och eftersom jag inte kan flytta tunga möbler själv så blir det till att städa t.ex skrivbordet och slänga ett och annat. Jag ska faktiskt njuta av att jag är ledig också.

No comments: