Friday, June 12, 2009

Fredag 12 juni

NU ÄR JAG LEDIG!!
Idag var sista arbetsdagen för mig. Stannade kvar lite längre i skolan så jag blev klar och inte behöver gå dit på måndag. Det har regnat hela dagen. Jag gick ut och tog lite bilder i vår lilla trädgård när jag kom hem. Kallt och blött. Sniglar och en mygga. Men mycket fint att se också.


Dvärgsyrenen blommar för fullt. Under finns aklejor och löjtnanthjärta.

Första rosen som blommar i år, "Frühlingsduft". Lite ful av kyla och regn men så fin doft!

Här ska det bli jordgubbar men i år tar det tid.

Magnolian "Susan" jag planterade förra året blommar nu.
Bladverket ser fint ut. 7-8 blommor blev det men det får jag vara nöjd med år ett.

Jag köpte en present till mig själv idag som jag tycker jag ska ha efter årets umbäranden, en SPIKMATTA!
Jag testade den ikväll. Vasst var det med piggarna men jag blev väldigt dåsig och avslappnad.
Ett glas chablis efter det i soffan(inte så politiskt korrekt skulle jag tro i yoga-hänseende) och sommarledigheten är härmed förklarad invigd !!!!!!!!!!!!!!

No comments: