Wednesday, May 27, 2009

onsdag 27 maj

Nästan varje dag kommer en svart katt in på skolgården och rör sig hemvant bland barn, buskage och annat. Han kommer gärna fram och hälsar och verkar trivas. Det är ju inte precis tyst och bollar, klubbor och barn kommer farandes men han verkar oberörd.
Idag var jag ute med en elev och han satt hos oss en lång stund och låg i mitt knä.




Efter en stunds klappande och småprat från min sida tittande han på mig med sina gulgröna ögon som för att notera hur jag såg ut. Det är fint att få så mycket uppmärksamhet av en obekant katt, oftast tittar de en inte alls i ansiktet.

På eftermiddagen träffades vi på Hannas Trädgård för att fika och fira Christina som fyllt år.
Jag köpte en hel del växter, inte oväntat.

Christina och Marie.

Vi hade roliga samtalsämnen, livet och döden.
Det var inte bara Ingrid som skrattade.

Marie Bruse.

Åsa

1 comment:

Anonymous said...

Kul att se dig igen här på bloggen.
Signe