Friday, May 29, 2009

Fredag 29 maj

Jag är jättetrött efter en intensiv vecka på jobbet. Glädjer mig åt att bara få ta det lugnt i helgen, sola, plantera växter och läsa ut "Fladdermusmannen" av Jo Nesbø.


Förra fredagen åkte jag till mamma och såg det här fina magnoliaträdet i Vasaparken på väg från stationen.


Hans, mamma och jag åkte till Plantagen och handlade krukor och växter.
Nu har hon petunior,pelargoner, en dvärgsyren, en tomatplanta, lavendel och en klematis att pyssla med på sin balkong.


I lördags snickrade Binni en stor låda, 95 x 72 x 45 som vi ska plantera växter i på baksidan mot planket. Titta på " the supervisor" i dörröppningen. Aston övervakar allt!

Så här blev lådan. Nu är den gråmålad, en mörkare nyans än planket. Den ska få täckbrädor och en ram upptill. Först ska Binni vara i exil på Island en vecka och sen cykla "Siljan runt". Sen så inviger vi baksidan, möblerar om sovrummet och lite annat på listan... Säger slavdrivaren (jag) och Aston "the Supervisor".


Nu blommar "Propertius" min favoritklematis, den doftar vilket jag tror är lite ovanligt bland klematiser.
Mina tulpaner får vara ifred för rådjuren, dom kommer inte in på baksidan längre.

No comments: