Saturday, April 4, 2009

Fredag +Lördag i Nynäshamn, 3 - 4/4

Fredag eftermiddag åkte jag till Nynäshamn för att umgås med Anna och Helen. Vi brukar sova över, så även denna gång. Vi äter och pratar och lyssnar på musik och tar en promenad.

Säsongens första glass.

En födelsedagspresent från England till Anna som fyller år på måndag. Det är en intern grej, den här Mr Jeremy Fischer, ursprungligen en Beatrix Potter-figur.

Lite stickning hann vi med.

Lördagens promenad till hamnen där vi fick se den omtalade mandarinanden. Han har funnit sin livspartner i den lite mindre färgranna men större honan. Han följde henne överallt.

Se bara en sån snygg fågel!

Dagen överraskade med 14° och strålande sol.



När jag kom hem deppade Aston i sin eländiga plasttratt. Ta en närmare titt på dagens DN på bordet! (Inte arrangerat av mig, jag upptäckte det när bilden laddats ned)
Där ser man vad Binni pysslade med. Vättern Weekend på Cykloteket. Han, stackarn, får jobba både lördag och söndag.

Min hibiskus hade en stor nyutslagen blomma.
Nu är jag LEDIG till den 13 april!

No comments: