Friday, February 13, 2009

Torsdag 12 februari

Binni är en omtänksam man. Han köpte en symaskin till mig för en tid sen. Nu har jag varit på kurs i fyra timmar för att lära känna min symaskin bättre. Vi var sex kvinnor i olika åldrar som har det gemensamt att vi köpt en Huskvarna Viking Emerald. En datoriserad skapelse som jag hitintills bara sytt raksöm på. Det finns en del tillbehör t.ex olika pressafötter och annat man kan använda sig av för att göra mycket mer än raksöm. Hon som höll i kursen hette Maria och var förutom sina sömnadskunskaper också sångpedagog. Bra kursledare!
Jag har kommit på mig själv med att ha fördomar om oss som utövar sömnad, broderi och stickning m.m. Jag har en bild av att det är lite "off" på något sätt i tiden och jag kan inte ha mer fel. (Var får jag de tankarna ifrån?)
Det är ju en ständig utveckling som sker. Desssutom ett skapande med hand och hjärna som ger ett välbefinnande. Det är så roligt att lära sig nya saker!!!

I full fart hos Louise´s Symaskinshörna på Rörstrandsgatan 3.

No comments: