Wednesday, December 10, 2008

Onsdag den 10 december

En favoritdag för mig är onsdag och särskilt eftermiddagen då jag är "ledig" från undervisning. Ibland jobbar jag kvar en stund med efterarbete eller så går jag hem och jobbar. Idag åkte jag till stan där det var totalt kaos. Nobeldagsfirande och kabelbrand i tunnelbanans röda linje gjorde det bökigt att ta sig fram. Jag fixar julklappar till Islandspaketen och vill helst få allt gjort nu så jag kan ta det lugnt veckan före jul.
Igår stämplade jag och "embossade" egna julkort m.m.




Jag har hittat en fin te/kaffehandel.
Elises Kaffe The Choklad på Rådmansgatan 41

När man kommer in i butiken står en fåtölj med bord till höger.
En fåtölj med en fint broderad kudde (broderad av en äldre släkting till kvinnan som driver butiken (Elise ?) Ingen uppskattade kudden förrän hon fick den och nu pryder den sin plats.

Grannbutiken, typ hål i väggen-storlek hade fina blommor.

Fina cyklamen och inte så dyra.

No comments: