Thursday, November 13, 2008

Torsdag 13 november


Min broderade Kaffe Fassett-kudde och en fin
Signe Melin-kruka. Såna ting väcker positiva
känslor hos mig en grå dag som denna.


Kermik av Signe Melin på Waldemarsudde.


Igår gick jag 22074 steg, 13 km. De flesta stegen tog jag från Hagsätra och hem till Farsta, hem från jobbet.
I morse fick jag akut ont i ryggen när jag böjde mig ner för att tvätta håret. Smärtstillande tabletter hela dagen. Min kropp börjar kännas ömtålig och stel. Vad gör man åt det ? Yoga, simning ?
Stickning ger i alla fall ett välbefinnande och nu har någon forskat om det och det tror jag på.
Motoriskt centrum och lustupplevelser ligger nära varandra i hjärnan så det är klart att man måste röra på sig. T.o.m när man har ont i ryggen.

1 comment:

Anonymous said...

Jag stickar och stickar och har inte ont i ryggen.
kram
Signe