Friday, October 31, 2008

Torsdag kväll


Läsfåtöljen som Aston, Binni och jag turas om
att sitta i.

Min kattkudde jag lutar mig mot när jag läser
i den bästa läsfåtöljen.



Utslagen teblomma.

Jag njuter av att vara ledig.
Fick tag på "Bibliotekskatten Dewey" på
Bokia i Farsta. Jag läser i den och dricker te med
teblomma som jag köpt på Sibyllans kaffe- och tebutik.
Det är fiffigt för man kan brygga flera koppar på en blomma.
Teblommor är ett hantverk.
Någon syr (!) ihop långa teblad av fin kvalité som de formar
till en boll. I det heta vattnet vecklar den ut sig till blomma.
När jag sitter så här och Livet lugnar ner sig en liten stund och
jag får samla mina tankar och tänka färdigt.
Då hittar jag ett läge där jag ser mig själv tydligare.
Är det det som är reflexion ?
Hur som helst mår jag riktigt bra...

No comments: